divendres, 3 de març del 2017

AQUESTA SETMANA RECOMANEM PER ALS I LES MESTRES...

NOVETAT A LA BIBLIOTECA PEDAGÒGICA DEL NOSTRE CENTRE



NEUROCIÈNCIA PER EDUCADORS


" QUAN MÉS INFORMACIÓ TINGUEM COM A MESTRES SOBRE COM APRÉN EL CERVELL, MÉS ÈXIT TINDREM" 


Neurociència per educadors és un llibre esplèndid que du un subtítol prou explícit. Els lectors hi trobaran «tot allò que sempre han volgut saber del cervell dels seus alumnes i mai ningú s’ha atrevit a explicar-los de manera entenedora i útil». Per sorpresa de molts, el resultat no és una esmena a la totalitat de la pedagogia moderna, sinó una explicació científica complementària de per què, si es treballa amb coneixement i dedicació, les coses funcionen raonablement bé. I un argument sòlid per no fer marxa enrere, com semblen voler algunes veus desmemoriades. Un llibre rigorós, clar i plaent, ple d’ idees per meditar sobre l’ ofici de ser aprenents.



VÏDEO DE L' AUTOR https://vimeo.com/201656797

Ací teniu alguns punts que l'autor considera importants per aplicar els coneixements actuals que tenim sobre el cervell al dia a dia de l'educació.

" Els aprenentatges que tenen un component emocional, el cervell els interpretarà com a claus per a la supervivència i s'emmagatzemaran millor i seran més significatius. En cas contrari l'alumnat aprendrà a avorrir-se".
" Les actituds s'aprenen per imitació, gràcies a les neurones mirall. Si volem alumnes motivats, respectuosos, creatius...hem de ser-ho nosaltres i cercar novetats amb ells".
"Els aprenentatges transversals, que incloguen els intel·lectuals, artístics, motrius, etc activaran zones més àmplies del cervell i això es traduirà en una major aplicació dels aprenentatges.El cervell no treballa de manera parcel·lada sinó integrada".
" Per afavorir un cervell creatiu cal tenir temps per pensar i deixar que el cervell viatge sol en les seues interioritats. També quan generem un ambient on els nostres alumnes es puguen sentir relaxats afavorim el bon funcionament del cervell ".
" Treballar la destresa manual afavoreix el desenvolupament del llenguatge
"Avançar-se als temps maduratius pot tenir efectes contraproduents, atés que l'alumne se sentirà forçat a fer coses que realment encara no està capacitat per fer".
" Si volem captar l'atenció dels alumnes hem de fer les classes riques i plurals, incorporant novetats i elements que causen sorpresa perquè poc a poc siguen capaços de mantenir la seua atenció a mesura que van madurant".
" Un cop consolidada una connexió neuronal costa molt de desfer. Aprendre és fàcil però desaprendre és extremadament complex".
" Cal afavorir fins on siga possible els aprenentatges col·laboratius i cooperatius. El cervell busca viure en societat ".
" Importantíssimes les metodologies basades en contextos, en problemes de la vida real i en preguntes".
" El truc de l'atenció està en la capacitat de sorpresa i de crear novetats a l'aula i de crear necessitats ".

MOLT MOLT MOLT MOLT RECOMANABLE!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Fes el teu comentari....