dissabte, 10 de desembre del 2016

APROFITEM ELS LLIBRES PER PARLAR AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES DE...

MAMÁ SE VA A LA GUERRA. Irene Aparici. Cuentos de Luz.

“Mamá se va a la guerra” es un cuento de príncipes y princesas donde hay que enfrentarse a un ejército compuesto de individuos muy malos, las células cancerígenas, que hay que derrotar. La encargada de intentar acabar con esos no es otra que la reina, la mamá, que lo hará con esfuerzo y sacrificio, contando con el apoyo inestimable del rey, el papá, y los jóvenes príncipes, sus hijos.
Pero en esa lucha por destruir al Mal también tendrá la ayuda de un general de bata blanca, el oncólogo, que sabe cuáles son los puntos débiles del ejército y que pondrá en juego todas sus armas para derrotarle, la quimioterapia.





SIN AGUA I SIN PANLuis Amavisca y Guridi.

 “A los niños hay que enseñarles lo que ocurre de forma que puedan entenderlo, deben tener actitud crítica ante los acontecimientos de su época”.

Dos poblados separados por una alambrada. Con escasez de agua y de pan: -“Lo siento el agua es nuestra”. -“Lo siento el pan es nuestro”. Con este sencillo planteamiento nos presenta la editorial NubeOcho este álbum ilustrado, ‘Sin agua y sin pan’.


Un libro que nace y crece con un fin social, ya que comprándolo se estará ayudando un poquito. Un libro que pone sobre la mesa un asunto muy importante y de actualidad, el de las personas refugiadas o, más bien deberíamos decir, el de las personas que buscan refugio y no lo encuentran. Un trabajo de Luis Amavisca y Guridi. Un regalo que nos hacen ellos y un regalo que deberíamos hacer nosotros. Un proyecto en colaboración con Amnistía Internacional.


EMOCIONARI. Cristina Núñez Pereira i Rafael R. Valcárcel. Editorial Palabras Aladas.




L' Emocionari. Digues el que sents, de Palabras Aladasés una mena de diccionari de les emocions que, a més, aporta una nova manera de comunicar-se amb els infants. Els ajuda a prendre consciència d’allò que senten, a posar-hi nom i a identificar-ho, i a normalitzar els sentiments tot aprenent a conèixer-se i a entendre’ s.
Tradicionalment, l’ educació de les emocions ha estat quelcom ignorat en el sistema educatiu, també en el sí de la majoria de famílies. No s’hi assignava valor a aquest aprenentatge i, fins i tot, se’ l menystenia.
Actualment, la comunitat científica,  abraça l’ aprenentatge de la gestió emocional i l’ entén com un pilar fonamental en la formació integral de l’ ésser humà.
En aquest sentit, recomanem l’ Emocionari perquè és un recurs pedagògic excel·lent. Perquè dóna veu a les emocions i als sentiments dels infants. Perquè explica 42 emocions de manera directa i adaptada al llenguatge dels nens.  

Les il·lustracions del llibre complementen les definicions. Són el recurs visual que es vincula amb la finalitat pedagògica del llibre a través de l’ itinerari que l’editorial Palabras Aladas proposa a pares i educadors, a la seva web, http://www.palabrasaladas.com/emocionario.html  ( guia didàctica).
L’ Emocionari. Digues el que sents és una eina fantàstica que podem llegir atzarosament, triant una emoció qualsevol i endinsar-nos-hi. Parlar-ne i compartir-la infants i adults, aportant-hi les experiències i anècdotes viscudes.
Perquè no hi ha res més tranquil·litzador per a un nen que saber que allò estrany i imprecís que sent també ho senten els pares, que l’ acompanyen en el viatge del coneixement i l’ aprenentatge emocional.  


EL VIATGE. Francesca Sanna. La Petita Impedimenta. Premi Llibreter 2016.

El relat en primera persona del tortuós periple que emprendrà una família per escapar dels horrors de la guerra i poder formar una nova llar.






EL CASSÓ DE GERARD. Isabelle Carrier. Editorial Joventut.

Amb paraules senzilles i unes il·lustracions tendres i divertides, l’autora recrea el dia a dia d’un xiquet diferent: les seves dificultats, les seves qualitats, els obstacles que ha d’afrontar. El cassó del Gerard omple un buit, commou el lector, siga de l’edat que siga. Però el que més crida l’atenció és la senzillesa del dibuix i del concepte.
· Un conte metafòric per a parlar de les diferències als més petits. 
· La superació d’un xiquet amb dificultats per a suportar el dia a dia. 




LOS DESPISTES DEL ABUELO PEDRO. María Zafrilla. Editorial Cuentos de Luz.



Un cuento que con ternura y sentido del humor, trata el Alzheimer y demencia senil, desde el cariño y la comprensión como la mejor manera de sobrellevar esta dolencia. ¿Qué mejor apoyo que la ayuda de un nieto travieso a su querido abuelito?




AH, SÍ? COM PARLAR DE DÉU AS INFANTS. Francesc Torralba. Claret.

L'infant és un forjador de preguntes impertinents. Els seus interrogants ens fan envermellir. Mostra, amb les seves demandes, la insostenible lleugeresa dels nostres coneixements, la fragilitat de les nostres teories. L'infant no coneix, encara, el tabú, ni és esclau del llenguatge políticament correcte. Pregunta i espera resposta.



Els qui creiem que Déu és Aquell  que alena la persona i la condueix a la màxima plenitud del seu ésser, considerem que és valuós que els infants descobreixin, en el fons del seu ésser, aquesta energia creadora de bondat, de veritat i de bellesa.

He escrit aquest llibre pensant, especialment, en els meus cinc fills.



MI FAMILIA ES DE OTRO MUNDO. Cecilia Blanco.

Existe una amplia gama de modelos familiares que ratifican que vivimos en una sociedad dinámica, compleja y diversa. ¡Mi familia es de otro mundo! refleja esa diversidad, con humor y ternura, a través de las historias de diferentes niños. Siete familias que por medio de fuertes lazos de amor entre sus integrantes logran resolver sus problemas, adaptarse a los cambios y aceptar sus pérdidas









UN MUNDO MEJOR. DERECHOS DEL NIÑO. Editorial Jaguar.


Si uno lee los Derechos del Niño se asombrará por su sencillez, incluso puede pensar que recogen ideas tan razonables y lógicas que puede poner en duda la necesidad de tener que ratificar un tratado internacional que los recoja y guarde. Pero nada más lejos de la realidad, los derechos y obligaciones para con la infancia se siguen incumpliendo sistemáticamente en todo el mundo. Que los niños y las niñas conozcan sus derechos y deberes, así como sus familiares, la sociedad y los gobiernos, contribuirá a restablecerles una dignidad que muchas veces los adultos vulneran porque les consideran personas más débiles.


Gabriel Pacheco, Adolfo Serra, Ester García, Elena Odriozola,Marco Somà, Jacobo Muñiz, Violeta Lópiz, Marta Altés, Riki Blanco, Iban Barrenetxea Guridi son once maravillosos creadores, que forman un equipo de ensueño, se prestan a ilustrar algo tan importante como los diez primeros, un proyecto que busca hacer un potente recordatorio visual a unos principios que todos deberíamos tener tatuados en la memoria y en nuestra educación cívica


EL SENTIDO DE LA VIDA. Oscar Brenifier. Jacques Després.

Un libro para comenzar a pensar en algunas de las preguntas cruciales que nos acompañarán toda la vida.
Algunos piensan que la vida es un juego, otros opinan que es muy complicada… No hay una única respuesta para las grandes preguntas de la vida. No existe sólo una forma de pensar. Cada quien debe construir, buscar, construir la suya propia. Doce ideas sobre el sentido de nuestra vida se confrontan en este libro.

QUIERO SER UNA CAJA DE MÚSICA.( ADOLESCENTES)
En el libro Quiero ser una caja de MÚSICA, 10 autores consagrados escriben cartas a jóvenes adolescentes para alertar sobre la violencia machista.
Antonio Gamoneda, Federico Mayor Zaragoza, Olvido García-Valdés, Fanny Rubio, Paloma Pedrero, Fernando Marías, Inma Chacón, Esther Bendahan, Jesús Ruiz-Mantilla y  Mercedes Gómez-Blesa, un auténtico LUJO.

La violencia machista en la juventud es un tema preocupante. Para buscar soluciones la Fundación Fondo Internacional de las Artes y la escritora Marifé Santiago Bolaños iniciaron este proyecto.

Quisieron reunir a pensadores provenientes de distintas disciplinas humanísticas para tender puentes y generar un diálogo con los alumnos. La propuesta tomó forma de libro con un formato muy original: una correspondencia epistolar en la que diez destacados autores escriben cartas a otros diez jóvenes adolescentes, para alertarlos sobre la violencia machista.
Contestan a esas cartas casi medio centenar de alumnos procedentes de veintisiete institutos españoles de distintas comunidades autónomas. El resultado es una conmovedora y actual conversación que nos habla de violencia.

EXPLICA-M'HO. 101 PREGUNTES FETES PER NENS I NENES SOBRE UN TEMA APASSIONANT. Katherina von der Gathen.

Aquest llibre neix de les preguntes formulades per alumnes de tercer i quart de primària que van participar en alguns dels tallers d'educació sexual que imparteix l'autora.

Aquesta concepció del llibre es nota per l’aire fresc i desimbolt que respira la proposta, publicada en forma de blog i organitzada a partir de les preguntes anònimes que els nens i nenes van anar escrivint en uns paperets.

Sense un criteri de classificació concret, cada pàgina reprodueix una d’aquestes notes amb la pregunta, escrita amb la cal·ligrafia pròpia dels infants, fins i tot amb faltes d’ortografia, i amb la naturalitat de la parla d’infants de vuit, nou anys.


Aquest és un dels grans encerts del llibre, perquè l’allunya dels manuals més seriosos o acadèmics i transmet la voluntat de respondre realment a la curiositat infantil.

Cada una de les preguntes va acompanyada d’una il·lustració i, evidentment, de la resposta. I en tots dos casos les autores han fet una feina excel·lent.
Les il·lustracions són com un petit acudit: enginyoses i plenes d’humor, cosa que fa riure els infants.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Fes el teu comentari....