dimarts, 19 d’abril del 2016

LLIBRES RECOMANATS SECUNDÀRIA


GALLEGO, Laura. Las hijas de Tara. EDICIONES SM, 2002

Es una novela que mezcla ciencia-ficción y fantasía. Cuenta que en un futuro lejano, la Tierra se rebeló contra el ser humano y, en apenas pocas semanas, las plantas y los animales destruyeron la civilización, cubriendo el planeta de un inmenso manto vegetal, una enorme selva llamada Mannawinard, de manera que nuestro mundo volvió a adoptar el aspecto salvaje de los tiempos de la prehistoria. Los humanos supervivientes se atrincheraron en unas ciudades de alta tecnología, llamadas dumas, y desde allí se dedicaron a atacar sistemáticamente el bosque para hacerlo retroceder.Siglos después, las fronteras permanecían estables. Las dumas habían alcanzado un alto grado de desarrollo, y con su culto a lo artificial habían creado una sociedad tecnológica en la que los robots hacían todo el trabajo y las megacorporaciones lo controlaban todo. Mannawinard, por su parte, había seguido creciendo, y los humanos que habían aceptado ir a vivir al bosque como salvajes tenían poder sobre la magia, un don odiado y temido en las dumas. Entre uno y otro mundo se extendían los Páramos, la frontera, un lugar contaminado donde nada o casi nada podía vivir. Este es el mundo en el que vive Kim, una joven mercenaria de las dumas, a quien un día le encargan robar un androide de la poderosa corporación Nemetech. Pero algo extraño pasa; no se trata de un robot corriente, y pronto Kim deberá huir para salvar su vida en un viaje que la llevará a encontrarse con personas como Keyko, perteneciente a la Orden Mística de las Hijas de Tara; Semira, una joven guerrera de la tribu Ruadh; Moira, una druidesa de Mannawinard; Chris, un ciberpirata de las dumas; y, por supuesto, Adam, el prodigioso androide biónico que posee sin saberlo la clave para cambiar el mundo. Es, en resumen, una historia llena de acción y aventuras, donde los protagonistas se enfrentarán a mercenarios, mutantes, robots de combate y bestias salvajes en su lucha por encontrar el equilibrio entre el mundo tecnológico y el mundo natural.

SANTOS, Care. Mentira, EDEBÉ, 2015
 
Premio Edebé de Literatura Juvenil 2015. Xenia lucha por sacar las mejores notas, impulsada por la ilusión de entrar en Medicina, pero últimamente su rendimiento está bajando. Y es que Xenia se ha enamorado, aunque no de un chico de su entorno, sino de un fantasma, de una voz surgida de Internet con la que comparte su pasi ón por la lectura. Como Xenia es decidida y su amor virtual se niega a una cita, se propone sorprenderlo, de modo que inicia sus averiguaciones con los pocos datos de que dispone. Y todo resulta ser falso, una mentira, ni la foto ni el nombre son reales. ¿Quién es en realidad su alma gemela? Arrepentida por el abandono de sus estudios confiesa todo a sus padres, segura de haber sido víctima de algún desaprensivo. Pero pronto un paquete inesperado va a revelarle la identidad del muchacho con el que compartió sus más íntimas emociones. Proviene de la cárcel de menores y contiene la historia de un asesino.

MALLORQUÍ, César. La Isla de Bowen

Premio Edebé de literatura Juvenil 2012
Premio Nacional 2013
1920. Todo comenzó con el asesinato del marinero inglés Jeremiah Perkins en Havoysund, un pequeño puerto noruego situado en el Ártico, y con el misterioso paquete que, antes de morir, Perkins envió a Lady Elisabeth Faraday. O quizá la historia empezara antes, cuando se descubrieron unas extrañas reliquias en el interior de una viejísima cripta medieval, pues fue precisamente una de esas reliquias imposibles la causa de que el malhumorado profesor Ulises Zarco, director de la sociedad geográfi ca SIGMA, se embarcara en una aventura inimaginable a bordo del Saint Michel. Tanto Zarco como su ayudante, Adrián Cairo, han recorrido el mundo enfrentándose a toda clase de peligros, igual que el capitán Verne y su tripulación, o el joven fotógrafo Samuel Durango, e incluso las dos damas inglesas que les han solicitado ayuda; pero ninguno de ellos estaba preparado para afrontar el temible misterio que envuelve a la isla de Bowen, más allá del Círculo Polar Ártico.
Porque, como decía Sherlock Holmes: «Cuando se ha eliminado lo imposible, lo que queda, por improbable que parezca, debe ser la verdad».


BURGAS, Àngel. Kamal i els alfabetistes. Edebé.

portadaSituada a Berlín, l’autor ens dibuixa una història d’embolics amb la qual el lector riurà a pleret acompanyat per la singularitat de tots els seus personatges. I és que en Kamal té l’esbojarrada missió de salvar el món: té un senyal a la pell en forma de lletra, la lletra que manca a un grup de personatges que, amb les seves taques a la pell, podran completar l’alfabet i evitar la destrucció de la humanitat. Però, com en totes les pel·lícules, aquí també hi ha un dolent: el Gran K, que ho vol impedir. El fet és que en aquest estira-i-arronsa apareixen els veïns okupes, un excompany de classe convertit en fantasma, en Josef, un curt de gambals obsessionat a perdre la virginitat, un avi nazi, etc. En definitiva, un collage que completa una de les novel·les juvenils més hilarants dels darrers temps. 

GAGNON, Michele. Atrapats a la xarxa. Grup 62 / Fanbooks

portadaLa Noa és òrfena, ha crescut entre cases d’acollida i centres socials, i ha aconseguit viure amb certa llibertat gràcies a les seves habilitats com a pirata informàtica.
En Peter té una realitat familiar oposada: fill d’un ric home de negocis, ha trobat a la xarxa els amics i el reconeixement que no té a casa.
Tenen quinze anys i no es coneixen de res, però, de cop i volta, les seves vides es creuen: una taula d’operacions enmig d’una nau industrial, una cicatriu que abans no hi era, un accident, potser l’atzar, però, sobretot, uns homes grisos sense escrúpols disposats a atrapar-los.
La Noa i en Peter corren molts perills, però saben que tenen a les seves mans, i als seus portàtils, la possibilitat de desmantellar una xarxa criminal d’abast mundial.  


GALLEGO, Laura. Totes les fades del regne. Montena

portada

La Camèlia és una fada padrina amb tres-cents anys d’experiència que ajuda joves herois i princeses a aconseguir els seus desitjos. Se’n surt especialment bé amb els amors impossibles, però amb el seu fillol Simó les coses no seran fàcils. A través de les aventures del jove Simó se’ns explica la història de les fades padrines, des del seu origen fins a la seva extinció, i com en són de poderoses i màgiques, però també les seves pors i decepcions.





 LOWRY, Lois. L’home dels records. Cruïlla

portada

La novel·la ens situa en un futur no gaire llunyà, en el qual el món s’ha aïllat creant una societat impol·luta, sense esquerdes, on no hi ha espai per als sentiments. Aquesta voluntat d’ordre, de racionalitat, porta a crear un personatge únic: el Dador, persona que recull tots aquells records que poden fer malbé la pau i fer aflorar la discòrdia a partir del record, del patiment o el temor. Tot, però, comença a torçar-se quan el Dador escull el jove Jonàs perquè esdevingui el proper tresorer dels records. I és que el que ningú pensa és que els records també provoquen dolor i que no tothom està disposat a suportar-ho, a ser mesell en una societat tan profilàctica.



ALEXIE, Sherman. Diari del tot verídic d’un indi a mitja jornada. Edicions 1984

portada

En Junior és un indi americà que viu en una reserva spokane, i que amb molt d’humor i ironia explica com és ell mateix i el món que l’envolta, duríssim i amb molt poques perspectives de futur. En Junior és conscient que ha de sortir a estudiar fora de la reserva per no acabar com la majoria dels seus veïns, a l’atur i amb problemes amb l’alcohol, però estudiar en un institut de blancs de classe mitjana el porta a no sentir-se ben bé d’enlloc.





CATOZZELLA, Giuseppe. Córrer sense por. Sembra Llibres

portadaAmb només vuit anys, la Samia era la més ràpida d’entre tots els infants de Mogadiscio. Malgrat els perills que comportava córrer en una ciutat governada per la violència i l’odi, la Samia s’entrenava sense parar amb el somni de representar el seu país als Jocs Olímpics.
Basada en fets reals, Córrer sense por és la història novel·lada de Samia Yusuf Omar, atleta de Somàlia que va aconseguir participar als Jocs Olímpics de Pequín el 2008. Tot i quedar molt enrere, la seva força i tenacitat van commoure tot el món. La Samia simbolitzava la lluita diària de milers de persones del continent africà per sobreviure a la guerra, la pobresa i la falta d’oportunitats.
La Samia va lluitar fins al darrer moment per arribar a participar als Jocs de Londres 2012, però va morir ofegada en una pastera a la costa de Lampedusa.

MARTÍN, Andreu; RIBERA, Jaume. Els bessons congelats. Grup 62 / Fanbooks

portada

En Flanagan ha crescut, ja té dinou anys i la crisi afecta la seva família. El seu pare li ha trobat una feina en una oficina i ell es vol buscar la vida com a detectiu. Perquè l’acceptin en una agència ha de resoldre un cas antic en un petit poble de muntanya: el d’uns bessons que van aparèixer congelats al mig d’un bosc i després van desaparèixer sense deixar rastre. Esoterisme, investigació i amors en una nova aventura d’en Flanagan i Xarxenèguer.





PALOMAS. Alejandro. Un fill. La Galera

portadaL’autor ens convida a completar una història a partir de la mirada de diversos dels seus protagonistes. Cada capítol, narrat amb veu pròpia, ens ofereix una part de la vida del petit Guillem, un infant que, malgrat la voluntat d’oblit del seu pare, a poc a poc va descobrint que la realitat no sempre és com li volen donar a conèixer. El nen, acompanyat successivament per la veu de la seva psicòloga, el pare o fins i tot de la mestra, va deixant entreveure la seva infantesa, mancada d’una mare, «de viatge» a l’Orient Mitjà. En paral·lel, la història ens deixa pinzellades d’altres vides d’infants que, innocents, esperen que tot se solucionarà dient la paraula supercalifragilisticespialidós, que Mary Poppins recita en la seva famosa pel·lícula. Un mot que tant de bo pogués complir tots els anhels dels nens i nenes, com passa en la pel·lícula homònima.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Fes el teu comentari....